Pro minimalizaci následků dopravních nehod slouží prvky pasivní bezpečnosti. Ty mají za úkol pohlcovat a přesměrovat energii nárazu a současně zabránit střetu cestujících s pevnými částmi vozidla, tj. minimalizovat riziko zranění posádky.
Aktivace airbagu řidiče
Aktivace airbagu spolujezdce
Čelní airbag
Při nárazu se nafoukne přibližně za 0,04 sekundy. Airbag ovšem nezůstává naplněný, po nafouknutí dochází k jeho kontrolovanému vypouštění tak, aby nebylo tělo pouze odraženo, ale velmi měkce pohlceno, jako by si lehlo do polštáře. Po nehodě je proto většinou vidět již vyfouknutý airbag.
Čelní airbagy se aktivují jen v rozsahu od čelních nárazů až po nárazy šikmo zepředu.
Boční airbag
Boční airbagy v sedadlech účinně chrání pánev a hrudník cestujících při nárazu z boku. V případě bočního nárazu se aktivuje jen boční, popř. také hlavový airbag, který je na straně nárazu. Na opačné straně se neaktivují.
Hlavový airbag
Hlavový airbag se naplní mezi cestujícími a bočními okny, od předního až po zadní sloupek, a chrání hlavy cestujících vpředu i vzadu. Tento airbag se aktivuje zejména při bočních nárazech a zůstává naplněn.