Provedením prvního crash testu dne 21. 10. 1996 zahájila zkušebna ÚVMV (v majetku TÜV Bayern – nyní TÜV SÜD) novou éru zkoušení vozidel v blízkosti Škoda Auto.
Zkušebna byla od počátku stále vybavena statickými zkušebními zařízeními a prováděla tak nadále nezávislé testování i pro ostatní výrobce motorových vozidel. Nicméně oblast dynamických zkoušek, tedy crashových a saňových se postupně stávala výhradní doménou Škoda Auto. Bylo to důsledkem toho, že vývoj ostatních značek se přesouval do jejich mateřských závodů (například Karosa – do Francie) a nebo z důvodu dokonce jejich úplného zániku (například LIAZ, osobní divize TATRA).
V letech 2000–2001 zkušebna na žádost Škoda Auto prošla rozsáhlou rekonstrukcí, kdy došlo k prodloužení rozjezdové dráhy o dalších 50 m. Hlavním důvodem bylo snížení setrvačných sil působících na zkušební figuríny v době rozjezdu – tedy před samotným nárazem. Pro zkušebnu byl ÚVMV a firmami PEG a AMS zkonstruován a vyroben nový pohonný systém, který měl ve spolupráci s padací věží docílit pozvolnějšího rozjezdu a přesné doregulování na zkouškovou rychlost.
Dále byla při této příležitosti navázána spolupráce mezi ÚVMV a firmou INOVA, jejímž výsledkem byla instalace unikátní hydraulické brzdy a saňového vozíku do podlahy zrekonstruované zkušebny. Brzda byla kompletně uložena pod úrovní podlahy na samostatné dráze vedle dráhy crashové a v blízkosti nárazové bariéry. Obě dráhy byly propojeny jednou „nekonečnou“ smyčkou lana s možností změny směru pohybu. Místa na provádění crashů a saňových zkoušek byla tedy umístěna v těsné blízkosti. Nad oběma místy byl na jeřábovou dráhu doplněn druhý světelný jeřáb. Tím se samotné zkouškové děje soustředily do jedné oblasti a odpadlo tak stěhování zařízení z jednoho konce haly na druhý, jak tomu bylo před rekonstrukcí.
V roce 2001 byl učiněn další revoluční krok v podobě přechodu filmování digitálními kamerami tehdy pod značkou KODAK HG 2000 – tím byla ukončena téměř 30ti letá éra filmování klasickými mechanickými rychlokamerami Weinberger Stalex. Najednou bylo možné kameru nastavit přímo na živý obraz, nahrát zkušební záběr, zkontrolovat ho a doladit. Ihned po provedení zkoušky bylo možné, do té doby nemožné - shlédnout video z crashe. Začala se psát nová moderní historie zkoušek pasivní bezpečnosti.
V dalších letech pod taktovkou TÜV SÜD s měnícími se názvy firmy (TÜV UVMV, TÜV SÜD Auto CZ a nakonec TÜV SÜD Czech) procházela zkušebna zejména stabilizací personálu, získávání nových zkušeností při zkouškách nových právě začínajících spotřebitelských testů EuroNCAP a s tím souvisejícími technickými inovacemi jako byl nákup nového měřícího systému MiniDAU od firmy Kayser Threde, nákup nových figurín pro boční náraz EuroSID druhé generace tedy zkráceně ES2.